Det närmar sig

Mina damer och herrar. Här sitter jag nu med mina nylackade peachfärgade tånaglar. Det var nog det onödigaste jag gjort på länge. Men fick en flashback till balkongen på Chidori court när jag satt i gång. Så totalt värt det. Dricker dessutom mitt peachgreen tea och har en glädjens budskap till er. Häromdagen öppnade jag skåpet med klänningar och skjortor och plockade fram den. Klänningen. Denna gång gick dragkedjan hela vägen upp! Inte brydde jag mig i den stunden att jag inte kunde andas eller att jag rörde mig som ett kylskåp. Dragkedjan gick upp! Helt upp! Superdieten har gett resultat! Snart sitter min Dotti kreation perfect! Befinner oss i den trettonde dagen av dieten och skall lida en ynka dag till. Voiton puolella så att säga.

Just nu kan jag inte få nog av dessa tre godingar:

Rubylux - Screaming Surrender
Snow Patrol - Run
David Cook - Billie Jean


Lite gamla goda minnen och nya bekantskaper så att säga.


Denna dag har varit ytterst tung. Vaknat 06.05 för att trycka i mig en banan och traska iväg till gymmet som ligger tillräckligt långt borta för att jag hann bli våt av regnet som öste ner. Mina underbara gubbar gjorde dagen lite bättre. Pf tiden flöt förbi med konflikter mellan Word och oss. Skickade till slut iväg ett utkast av blivande avhandlingen till gruppen. Sedan var det dags att traska iväg till gymmet än en gång. Även denna gång hann vattendropparna väta ner mig på vägen. Efter en timme till i muskelträningens tecken släpade jag mig hem och började planera  kvällens aerobic lektion. Nu när allt är över, är känslan underbar. Men inte orkar man med sånahär dagar i längden inte.

Ifall ni undrar hur det gick med kamera incidenten, brevet kom i posten. Nu väntar jag på inbjudan till stationen och har mitt Visa kort i beredskap. Suck.

Just nu i denna stund suktar jag inte något annat än den stora Toblerone tuben som ligger på matbordet. Möjligen även lite Hesburger mat, godis och andra sötsaker.

Kommentarer
Postat av: Pia

yess! härlit å märka resultat av dieten! annars skulle det ju kännas att man plågat sig i onödan. du kan ju annars sätta klänningen färdigt på dej innan du börjar frossa i toblerone å hamburgare imorgon. ;)

2008-04-08 @ 13:04:31
URL: http://piass.blogg.se
Postat av: Le Pip

Roligt å höra att klänningen rymmer din snygga kropp ;) Auh, toblerone, namnam. Ikväll blir de skoj min vän. HESEMAAAAAAT!

2008-04-08 @ 16:03:34
URL: http://pipsan.blogg.se
Postat av: Ninni

Bra jobbat lottis!! :)

2008-04-08 @ 17:02:29
Postat av: carolina

grattis till klänningsframgången!! keep on rockin, som vissa säger

2008-04-11 @ 09:04:15
URL: http://caroliini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0