Fotomodell

Gårdagen ska gå i glömskan. Snabbt helst. Började dagen klockan 05.45 när han jag delar brödrosten med traskar ner i sängen för att sova. Irriterad. 15 minuter senare ska jag stiga upp. Äter min diet-banan, skramlar med allt jag hittar och klär på mig. Bananen är ju då helt en vanlig banan men en del av min diet-frukost. Höjden av lathet når jag när jag bestämmer mig för att köra bilen till gymmet som ligger några hundra meter bort.

Lite senare på morgonen, närmare sagt 10.35 startar jag och min forskarkompis resan mot byn nära Kokkola för att göra undersökning. Eftersom vi redan vid starten är lite sena gasar jag på mer än normalt. Men allt går bra. Kommer fram i välbehåll och t.o.m. i tid! När vi e klara på skolan tar vi en sväng via byns butik och bageri för att få picnic för vägen hem. Sträckan mellan Vasa och Karleby smyckas av x-antal kameror. När man kört sträckan i fyra år känner man ganska väl till ställena kamerorna ligger på. Börjar äta min solrosfrö-semla och ringer pipsan på samma gång. Styr gör jag med knä.

BLIXT!!!! Great! Killarna på polisstationen måste skratta. Mobiltelefon i högerhand och semla i vänsterhand. Typiskt, gasat hela vägen i brådska och sedan bli fångad av kameran när man är ouppmärksam.
Glömde säga att det var pappas bil jag körde. Så att undvika säga honom går ej. Farsan min fyllde även år igår. Så funderade länge på att skicka honom ett sms som sku lyda: Gratulerar på födelsedagen, kortet kommer i posten.
 Övergav idén till slut och tänker låta honom ha sin solsemester ifred.

Ett stycke böter till detta år och Lotta är utan körkort. Skärpning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

It's not funny..you really should pay more attention in the traffic. Hänsyn till andra. :/

2008-04-01 @ 22:06:42
Postat av: Linn

Hahahaha, jag är inte lika allvarlig som den som skrev inlägget före mig. Det måste ju ha sett så kul ut, hoppas poliserna skrattar gott! Och försök nu att inte göra "en carå" och mista körkortet! :) ha det bra!

2008-04-02 @ 01:10:53
Postat av: Pipsan

HAHA, du e så kul Lotta. Om du mister körkortet så kan du ju alltid GÅ till fysio, fastän de e så himla långt. Imorron ses vi. puss

2008-04-02 @ 13:10:19
URL: http://pipsan.blogg.se
Postat av: Pia

Skulle ha vari en kul grej å skicka pappa hälsningen att ett kort kommer på posten, men snällt av dej å låta bli ändå :) Ibland kan du ändå önska att du liknar din mamma..så att pappsen tror att det var hon som körde och inte du! tycker om dej fastän du kör fort. puss.

2008-04-02 @ 13:56:43
URL: http://piass.blogg.se
Postat av: Ninni

Lotta de bra att du även tänker på att poliserna skall trivas med sitt jobb:D

2008-04-02 @ 15:08:52
Postat av: forskarkomppisen

du kan ju allti hoppas på att forskarkomppisen i framsätet (också me solrosfrö-semla i handen) skymmer hela dej då hon i blixt-ögonblicket förösker dricka juice rakt ur paketet utan att klotta i bilen! :)

solrosfrö-semlor kan man anners köpa på bageriet. vad kan man tänkas vila ha från ett bageri...? hmm. - har ni bröd?
bageri-tanten var förvirrad. minst sagt. stackarn. had int säkert träffa utbölingar på länge.

men vi fick i alla fall 21 respondenter! :)
Tack Krombi!

2008-04-02 @ 16:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0