18.12.08

Är nyss hemkommen från jobb nr.2:s julfest där jag lekt Diggiloo och sjungit ikapp med damerna. Yngsta deltagaren, och gav upp först oxå. Orsak: 11-timmars jobbpasset imorgon. Orkaorka. Ljusset i tunneln borde synas..men nej.

Haft en nära döden-upplevelse när jag cyklade till kontoret. För dom som inte vet det är det århundrades storm utanför. Trott fönstren sku flyga ut flera gånger ida. Regnar gör det ti allas lycka oxå. Anyhow, undvek lastbilen med några millimeter efter att vinden tagit tag i mej och styrt min cykel rakt ut på vägen. Tror bestämt hjärtat stannade någon sekund. Svor över detta förbannade land once again och trampade vidare.

Skrapade nyss upp alla luckor i min Veikkauskalender. Ville ha lite spänning i mitt händelsefattiga liv. Trodde för några sekunder jag skulle vinna 5,7,10,20 eller 200 euro. Men nej. Brorsan kammar väl hem money som vanligt i år igen.

Inlett julklappshandeln idag. Eller har väl sökt julklappar i en evighet men idag gick jag faktist och köpte de första sakerna. Jag hatar julen. Verkligen. Orkar inte med presenter. Nästa år vill jag sätta alla mina julklappspengar på en resa. Vill inte heller ha nåt. Ta min familj å rymma. Sådeså.

Ska slita på jobben i två dagar och sedan packa väskan och spendera rekorderliga 6 dagar i Kokkola innan butriken kallar igen.

Adios.


Kommentarer
Postat av: Pipsan- som tycker synd om dig.

Usch för nära döden upplevelse. usch usch. Och synd att de blev ingen vinst i din veikkauskalenteri, men vi ska hoppas att de blir inget heller för din brossan! Semppa semppa tjejen. pusu

2008-12-19 @ 19:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0