När livet är som bäst

Spenderat två underbara dagar på skären i Köklot med ett gäng underbara människor. Sol stod på schemat, de e ju endå sommar. Imorse slappade vi på bryggan med Jaffakex, Ananaslimu och Tuc-kex, vi lyssnade på min ipod som shufflade fram skön musik. I min rastlöshet tar jag tag i kastspöt för att leka lite. Mitt i allt ser jag hur något håller på att attackera syöttin och innan jag vet ordet av hänger en gädda fast i kastspöt. Kalamies ku kalamies. Fram med håven, och några; "se vilka stora täääändeer", "yäääääk", "ja ville int ha fisk" skrik senare ligger gäddan död på bryggan med en vedklabbe på huvvet. Därefter är det grilldags. Jag och M tar fram våra barndomsminnen om hur man fixar gäddfilé och förundrar oss hur länge hjärtat slår efter att man rivit ut det. Gross. Innan vi packar ihop och kör mot stan igen sätter vi oss ner och äter gädda dränkt i salt, dip och potatis sallad.

Det var allt för idag, imorron är det beachvolley och jobb på schemat. till slut, bildbevis.


image25

Kommentarer
Postat av: Pii

snygg fångst där! åjh va de e schööönt me sommar. tack för gårdan. puss.

2008-06-05 @ 10:34:50
URL: http://piass.blogg.se
Postat av: Mia

wow! Jag trodde int att man KAN få fisk när man fiskar? coolt! :D

2008-06-08 @ 18:59:38
URL: http://lillamiasstoravarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0