Projekt: Lila klänning

Min aktiva hälsosamma livsstil tog en två-månaders paus efter årsskiftet och utbyttes mot sol, skräpmat och sand mellan tårna i underbara Australien. När man besöker detta ljuva land glömmer man så hemskt lätt bort sig själv och mängden av motion man utövar i kalla Finland. Man lever bara på värmen och nya upplevelser. Maassa maan tavalla, brukar man ju säga. Kulturen Down Under skiljer sig en hel del från kulturen här uppe. Man träffar vänner över morgonmål, lunch, brunch, middag, kaffe, kvällsbit. Mat,mat mat! Skräpmatskedjorna erbjuder den billigaste varianten av föda, detta bidrar ju då även till att besöken till något av dessa ställen blir mer frekventa.

Under en av våra första shoppingrundor i Melbourne steg vi in i en liten butik. Där hängde den. Klänningen. I perfektaste lila. Mer perfekt var den när jag hade trängt mig in i den. Alldeles ljuvlig. Fram med VISA, shwischhh..MIN!

Ni ser vart historien lutar. Efter denna lyckans dag spenderade jag ännu 6 fartfyllda [läs: matfyllda] veckor i paradiset. Eftersom vädret där nere inte tillät mig bära jeans eller andra spända kläder kunde jag ju inte veta hur mycket jag jäst. Den hårda verkligheten slog mig som en näve i magen när jag skulle dra på mig mina Lee'n för flyget hem. NOPE. Blev mysbyxor istället. När jag väl landat på bekant mark och packade upp väskan såg jag den. Klänningen, som legat i kappsäcken i 6 långa veckor utan att användas. Den som satt så perfekt i butiken och nu bara nådde halva vägen upp med dragkedjan. Suck.

Vid den stunden föddes projektet.
Projekt: Lila klänning.
Mål: Sitta perfekt  2.5 2008.
Metod: Get up and MOVE!

Börjat mitt hälsosamma liv lite varierande. Vissa dagar uppfylld av energi medan andra spenderas under täcket eller framför datorn. Idag tog jag dock en uppfriskande joggingrunda med Sebastian. Underbart att se att våren faktiskt är på väg till Vasa också. Nya hälsoveckan börjar 06.05 imorgon när det är dags för morgongymnastik med mina gubbar.

Klänning, here I come!

Kommentarer
Postat av: maisa

tjenis sötnos..jag ska hjäpa dig med ditt mål..vi ska steppa o fara på rpv- om de så tar livet av oss.. vilket de troligen göör..:D hihii..ha de bäst..

2008-03-16 @ 22:33:23
Postat av: pia

åj din klänning e sååå fin. jag e å me å kämpar me dej att va nyttig å aktiv nu tills maj! mitt projekt e lillsyrrans klänning!

2008-03-16 @ 23:57:18
Postat av: Nina

Jag kommer med i ditt projekt, men kallar mitt---> projekt vakna upp ur dvalan:D

2008-03-17 @ 00:43:50
Postat av: Pipsan

Jag hänger alltid me, de vet du. Vi ska kämpa!

2008-03-17 @ 10:01:28
Postat av: Thomas

Haha, shwischhh!!! Du e nog rolig:)

2008-03-17 @ 14:01:18
Postat av: Nina

Jo jag e på väg o hälsa på upp till norr, no kommer väl ni dit också nån dag eller?? i så fall måst vi ses! annars kommer ja till Vasa:)

2008-03-17 @ 22:24:48
Postat av: carolia

kul att du ha börja blogga. Oj lycka till me klänningen, ja förväntar att se dej på gymmet då varje gång jag besöker de!

2008-03-17 @ 22:26:56
URL: http://caroliini.blogg.se
Postat av: jenny

Jag hejar på dej! :)
Hälsn. En ny bloggläsare

2008-03-17 @ 23:20:29
URL: http://jemppan.blogg.se
Postat av: carolina

njae.. ja e int så hårt för rpv... step å spinninng is the shit! haha

2008-03-18 @ 17:31:31
URL: http://caroliini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0