Babyolja och tandblekning

Under veckan som gått har jag lyckats riva sönder min halvnya jacka på cykelsitsen. Jag som inte alls har fixa-det-själv-talanger står handfallen i situationer som denna. Jag ropar på mamma. Det jag lyckats med är att sätta upp min andra gardin. Den första satte jag upp för ett tag sedan. Men tog en veckas paus innan inspiration till nästa gardins uppsättning kom. Nu gäller det bara att skaffa mig inspiration att få ner dem igen. De är totalt för långa. Mammaaa...

Jobbet rullar på. Stortrivs med kunderna, jobbet och arbetskompisarna. Kom och hälsa på hit.

Ingen har ju kunnat missa de falska tonerna, näst intill osynliga plaggen, plastikopererade brudarna, 75-åriga rapparen, obligatoriska höjningen på slutet och babyoljeinsmorde hästkillarna. Jag pratar ju förstås om Eurovision 2008. Även jag har med fasa och kuddar på öronen följt slaviskt med detta varje år. Inget undantag i år heller. Jag kan inte förstå hur så mycket dålig musik kan få så mycket publicitet och hela Europa att stanna upp. De flesta låtar glömmer man genast när musiken tystnat, de man minns innehöll snygga brudar i lite kläder eller en hel massa pyroteknik. Resten av bidragen är totalt puckade. Ändå, sjukt bra underhållning.

Finalen går på lördag. Jag tror jag kommer att för första gången på detta århundrade att missa det. Orsak? Får besök av min halvfinsk-venezuelsiska sverigefödda Tennesseeboende kusin med man. Fyra år sedan vi såg varann senast. Vem bryr sej om shlager då?


Missä miehet ratsastaa. Over and out.

Kommentarer
Postat av: ninni

snart skall jag nog komma och hälsa på dig till din arbetsplats!:)

2008-05-25 @ 10:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0