Mycket nytt under solen

Min frånvaro från bloggen kan förklaras.

Orsak 1:
Jag har inlett sommaren i all ensamhet. Mannen i mitt liv jobbar 120 km från vårt palats på Strandgatan så sommaren kommer mestadels att spenderas i all ensamhet, och när man är ensam, då kan man inte sitta framför bloggen. Sysselsatt med annat måste jag vara för att inte smälta av saknad. Denna vecka som gott har resulterat i ett rent badrum, x antal lass med klädtvätt, gardintvätt, en skurad lägenhet, en skinkpaj, en chocolate ripple cake och gjorda skolarbeten samt Mognadsprov i Kandin.

Orsak 2:
Sol, balkong. Behöver inte förklaras mer.

Orsak 3:
Vänner, gym och ishockey.


Morgondagen blir det första ordentliga jobbdagen. Ja, eller jobb kan det väl inte ännu kallas när det enda jag skall göra är prova kläder och bekanta mig med märkena, ställa fram allt och göra det fint i affären. Sedan är det bara att vänta på öppningen.

Idag har jag spenderat dagen men mammor i alla åldrar. Lunchat på favoritrestaurangen, besökt sjukhuset och provat peruk med mamma och mormor. Farmor har förundrat sig över hur mycket jag liknar hennes döda syster nu när jag färgat håret. Sju gånger nämnde hon det. 

På tal om håret. Fått olika reaktioner beroende på var jag befunnit mig. När jag varnade mamma om att jag skulle färga håret sa hon: "Et kyllä varmaan, ei sulle sovi.." Nästa dag gick jag till frissan. När jag sedan visade mig i hemstaden var hennes reaktion: " Sä menit ja teit sen, voi että.. oot mustulaisen näkönen!" Thanx mum. Några minuter senare traskade mormor in i huset, "VOOIH! Kuka sä oot? Noh, älä huoli, pari pesua ja se on vaalea taas. Nuo Vaaleat raidat on kyllä kivat.." Kiitti.  Farmor å sin sida tyckte jag var ursnygg. När mamma påpekade (än en gång) för farmor att jag liknar en zigenare, tyckte farmor: "JO! Men he djer int naa! Fin ere."


Köpte en mycket fin spegel igår. Historien om den tar jag en annan gång.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Pii

haha, snälla kommentarer de gett dej om din nya frisyr :) men viktigast e ju att vi dina kompisar tycker att du e skitsnygg, eller hur?! vi ska fylla tomrummet efter din man då han e borta, du ska int behöva vara ensam. puss.

2008-05-11 @ 17:48:32
URL: http://piass.blogg.se
Postat av: Your topless friend Pips

bra orsak, di godkänns. Huj va de va skönt att ligga på din balkong, uberskönt. Jo ingen risk att du kommer att dö i saknad, du har juh oss. Myki kul ska vi hitta på å dessutom börjar du jobba snart :) Rolig släkt du har :P pusss

2008-05-11 @ 18:21:51
URL: http://pipsan.blogg.se
Postat av: Linn

Jag tycker att ditt hår är jätte fint. För några år sedan tog jag också modet till mig och förändrade mitt ljusa huvud till brunt. Jag gilla det så mycket! Kände mig coool haha! Tyvärr färgade jag det i slutet av maj så det blektes hela sommaren och när det var dags för nytt frissa besök så fixa jag tillbaka min gamla färg. Men jag skulle så gärna vilja göra om det! Känn dig cool nu Lotta! :)

2008-05-11 @ 22:53:39
URL: http://shipplinn.blogg.se
Postat av: Miisuli

Grattis på namnsdagen! :) Tycker du ser snygg ut i ditt hår! :) Hoppas du får tiden att gå fastän gubben din e långt borta, det torde int vara ett problem, du verkar ha mycket at göra där! Var skall du jobba i sommar? Vi kommer kanske till vasa på road-trip i sommar, får jag komma o se hur ni bor? Sku vara kiva o ses!
kram, M

2008-05-12 @ 13:19:59
URL: http://lillamiasstoravarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0