Hello world

Vaknat och spenderat alldeles för många liter vatten i duschen. Hösttecken även inne i lägenheten. Aircon är avstängd. Nu är det golvvärmen som gäller för x antal månader framöver. Suck.

Det jag fått upptäcka är att ens föräldrar läser bloggen. Aningen överraskad var jag när vi satt runt matbordet på sommarstugan på min födelsedag och pappa nämnde något om presenter och sade att han läst mina skriverier om mammas sax-present. Mamma hakade på diskussionen och konstaterade att även hon läst bloggen och ville försvara sig med att hon faktist försökt hitta vänsterhänta saxar efter det. Utan resultat. Årets presenter var däremot suveräna. En perfekt liten antik fot-pall med grönt tyg. Matchar superbt med mattan och tabletterna på matbordet. Jag som tidigare svurit på att inte anskaffa antika saker till mitt hem eftersom hela släkten verkar äga det mesta som tillverkades på 1800-talet. Jag har kanske lite ändrat åsikt. Min söta kista och antikljusstakarna från fasters antikshop är ändå lite mysiga. Vänta bara, snart stiger Wentzel Hagelstam in i lägenheten och sänder AntiikkiaAntiikkia härifrån.

Sliter hela heljen på jobbet för att skrapa ihop de sista slantarna inför Sthlm resan next week. Coldplay och Globen med favoriterna. Inte mycket som slår det. Komma bort från deppVasa och shoppa loss är vad jag behöver just nu.

Nu ska jag dega vidare, ordna lägenheten, gå ut en sväng och sen på jobb. My exciting life.

Viva la Vida.

Ifjol hade jag just anlänt till Vasa härifrån:

Happy times, happy times..

Kommentarer
Postat av: Pia

åj paradiset. jag måste få åka dit!! helst nu. men stockholm blir ju suveränt det också! å vad jag ser framemot det! perfekt sällskap, underbaraste staden och skönaste coldplaykillarna.

2008-09-14 @ 12:02:28
URL: http://piass.blogg.se/
Postat av: Mia

jee, lotta is back! :)

2008-09-14 @ 12:08:50
URL: http://lillamiasstoravarld.blogspot.com/
Postat av: www.tofslan.blogspot.com

Hej Lotta! Visste inte att du också bloggar :) Kul att läsa det du skriver =) Ha d bra! Marika!

2008-09-14 @ 20:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0