Viva la Vida

Imorgon bär det av. Vasa-Åbo-Sthlm-Åbo-Vasa med absoluta favoritsällskapet. Lyckans dag. Favoritkillarna i Globen.

I lördags anlände S äntligen hem efter en veckas frånvaro. Han hittade mig halvsovande i soffan till någon onödig film. Han tog stolt fram plastpokalen han fått under bastukvällen han just varit på med fotbollslaget. "Titta, jag blev röstad till lagets bästa spelare!" "Woah, grattis" hinner jag säga innan jag ser att hans ögon vandrar runt i lägenheten. Nej, nejnejNEJ. Så kommer orden jag fasade för: "Vart ska vi lägga denhär?"[hmm..how about nattduksbordslådan tänker jag.] Så traskar han mot tv:n och placerar den PÅ den. Nej, tar tag i den, ställer den fint BAKOM tv:n, man såg den bra ifall man står på en stol 30 cm från tv:n.  S va inte nöjd med stället så han knycker åt sig plastklumpen [som förövrigt liknar något jag tillverkade i träslöjden på 4:an] och styr stegen mot arbetsrummet. Jag hör honom mumla nåt i stil med: "Jag sätter den brevid min dator och slänger ditt Alla hjärtansdags-kort som står där." Nej! Utropar jag eftersom jag är mycket stolt över kortet jag hittade DownUnder i februari " To my one and only Love...besides shopping!" står det på den. Ska hans plastklump stå framme ska jag minsann cykla till Kokkola efter min plastklump från fotbollskarriären 1999 med texten "maalikuningas" och placera den där också. Näin meillä..


Till slut ska jag citera sångaren som hävdar sig vara din:
"In the world I'm building, everybody shouts hello to everybody from their car windows.
People have speakers attached to their chests that pour out music so you can tell from
a distance what mood they're in, and they won't be too chicken to get naked when the rain comes."
-J. Mraz

Anyhow.. Au Revoir.

Kommentarer
Postat av: L

Var det så att ni skulle på torsdagens konsert? :)

2008-09-15 @ 18:24:07
URL: http://tornroosa.blogg.se/
Postat av: L8

NixPix. De e Onsdagens konsert vi ska pååå. wopiii. :)

2008-09-15 @ 19:38:18
Postat av: Ninii

Ni ska ha det super i storstan!!! Puss

2008-09-16 @ 11:48:41
Postat av: Mia

Heh.. min kompis hade lite samma problem med en porslinsgrej som föreställde en dykar-groda (otroligt ful grej!). Killen tog med grodan när de flyttade ihop och ville förståss ha den på paradplats i vardagsrummet. Efter ett antal häftiga diskussioner får den nu fungera bokstöd på bokhyllan i arbetsrummet :)

2008-09-16 @ 16:18:53
URL: http://lillamiasstoravarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0