En tillbakablick.

För några veckor sedan Firade vi Johanna med grillfest och Mölkky. Sällskapet var lysande, maten god, katten söt och motståndet krossades. Tror bestämt jag är Kung på Mölkky. Möjligen en liten överdrift där men..

       
L undrar ifall S märker poängfusket. Gänget väntar på sin tur. J&L var löjliget vackra som vanligt.

Dethär är Gösta. Enligt S är det en flicka. Så den får heta Gertrud istället. Men jag kallar den för Gösta.


Gösta äter hellre mull, blomblad & hundbajs än att umgås med mig.


Sen var det ju dedär med Farmari mässan. Hade inga höga förväntningar ifall vi säger så. Men offrade mig och samlade lite frupoäng med att snällt traska runt på mässan i tre timmar. Gnällde bara någon enstaka gång. Men det var mest för att vi stått för länge framför en Traktor eller..annan jordbruks..maskingrej. Det som intresserade mig mest var nog ändå djuren. Småsöta var dom även om det inte skulle ha varit illa med en klänypa vid näsan. Fast då skulle nog alla JohnDeerekeps,boots&flanelltröja klädda bönder gett mig arga blickar. Inte för att vi såg sådana, JohnDeerekeps,boots&flanelltröja klädda bönder menar jag. Men ifallomatt. Enligt rykten skulle Finlands största gris vara på plats. Fast någon sån såg vi inte. Men senare åt S skink-metwurst panini och kylen dom hade var fullt med skinkpaninin, så det löste mysteriet.
 

Det hela var lite som en marknad, man fick köpa lakris och glass, även om Turkinpippuripyörremyrskyglassen smakade lite ko pga lukten. Det fanns gratis godis, smakprov på Valios produkter, ja och lotterier av alla dess slag. Dethär med lotterier är ju kul. Jag personligen vinner aldrig. Men min bror, skulle han ha deltagit skulle han till exempel kommit hem med 40ton kalk! Det kan behövas. Så lotterier kul, men priserna på just Farmarimässan var kanske inte i min smak. Fast fatta vilken svärdotter jag ku ha vari ifall jag sku komma hem till svärfar och kläcka ur mig: "Vill ni ha 40ton kalk?"
Jo, ett lotteri deltog jag i. Snellmans [OBS!Reklam!köp Snellmans!Reklam slut!], hade en lite kul tävling i Farmari-anda såklart. En 1m33cm lång metwurst satt på väggen och man skulle gissa vikten på den och vinna en resa för två till New York! Magic words i den meningen var ju resa och New York. Där stod vi då och funderade på hur mycket det lilla paketet Snellmans metwurst väger som ligger hemmai kylen. Hur många skivor finns det? Hur tjock är biten i kylen? Ifall man tar de gånger 7 blir de sådär långt då? Va gissar du? VA ska jag gissa? Ja, sådär höll vi på en stund och väntar nu med spänning ifall vi är lyckliga vinnare till en resa till the Big Apple.

Lite bilder måste ni ju få.

          

All for now, nöff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0