Gåshud

Gåshud uppstår när du fryser eller är rädd. En liten muskel vid roten av varje hårstrå drar ihop sig och du är plötsligt översållad av små prickar på huden. Detta är en reaktion som härstammar från tiden då vi hade bra mycket mer hår än idag. Gåshuden hade samma funktion för oss då, som den har för djur idag. Först och främst får gåshud pälsen att bli tjockare och varmare. Samtidigt ser djuret mer farligt ut för sina fiender med pälsen på ända. Idag, när vi vandrar omkring på jordklotet utan päls, är inte gåshud till någon större användning över huvudtaget.
-Aftonbladet

Men..Ja varken frös eller var rädd när jag för första gången hörde 18 days av Saving Abel som Miss Kaffepaus introducera mig för.
Hela jag var endå ett enda gåshudspaket.



Dunderbrakhelj på gång. Adios!

Kommentarer
Postat av: Lena

Oj Lotta,vetdu vad. Jag var i butiken idag och tänkte att jag för en gångs skull sku köpa kex. När jag stod och valde sort kom jag på din fascination av jaffakex. Jag köpte gladeligen hem ett paket, och inser nu att det var djävulen själv jag tog med mig hem. Sjukt vad di är goda. Paketet är tomt och jag är proppmätt. :)

2009-02-23 @ 20:43:35
URL: http://tornroosa.blogg.se/
Postat av: L8 själv

aaaw!!!:) Va gullit. I know! De går int att sluta. :D Mumma! hur e allt me dej där nere? När kommer du upp å hälsa på?

2009-02-23 @ 21:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0