Sista januari

Köpte en ny telefon i veckan. En likadan jag ägde ca 2 månader sommaren 2008. Älskade telefonen tills någon tog den ifrån mig. Varje månad blir jag dock påmind om att jag en gång ägde en W890i. Heja kytkykauppa. Så för att lindra smärtan köpte jag en ny likadan. Smart? Knappast.


Medan jag skriver detta äter jag jaffakex. Mina absoluta favoritkex efter Bastogne. Nu snackar vi inte om ett, två, eller tre kex utan 18. Ett paket. Pratade om surskorpor tidigare i veckan me vännen. De har samma effekt på mig. Äta tills bara kartongen finns kvar. Annan mat jag frossäter utan slut är popcorn [seriously, jag äter 3 påsar i veckan] ryvita/sesam knäckebröd, chokoplattor och euroshopper isglass. Till denna kategori hör även Ben&Jerry's. MEN, det är sällan jag tillåter mig äta hela burken. Vill spara för att kunna njuta av glassen flera kvällar. Fö de finns nog inget bättre i denna värld..i matväg.

Det är så länge sedan jag hade en sovmorgon så jag kan inte ens komma på vilken vecka det var. Suddats ut i dimman på nåt sätt. Hursomhaver har jag min första sovmorgon på..evigheter, framför mig imorgon bitti. Kan slå vad om att jag är pigg 07.00. Suck.

Om tre veckor ska Gradun vara klar. about 30 sidor to go. Plus all finslipning under våren. Förövrigt måste jag hitta några valfria kurser att gå efter infon som avslöjade att mina 301 studiepoäng inte räcker till Magistersexamen. Jag jobbar för mycket, sover för lite. Tränar intensivt i perioder och frossar på kvällarna. Hinner inte pyssla om mig själv. Klipper håret med nagelsax och färgar håret hemma igen efter att de senaste 10 åren besökt frissan regelbundet. Oh well, det finns ju ett ljus i ändan av denna tunnel oxå.

Jag är i ett skede av mitt liv där jag vill stanna tiden för att hinna och fatta njuta av allt. Men på samma gång shuffla framåt så jag får sätta igång mina drömmar. En av drömmarna krashade igår. Men det finns andra alternativ. Det finns det alltid. Helst av allt skulle jag nu vilja vara en av människorna i Tjäreborg reklamen som leker kurragömma. Jag skulle gömma mig uppe på balken i en bungalow långt borta på en öde ö med vita stränder och hoppas på att det tar evigheter tills nån hittar mig.

Kommentarer
Postat av: jemppa

surskorpsorgien fortsätter ikväll. ack dessa ljuva små ting som sätter guldkant på tillvaro :)

2009-02-01 @ 19:40:12
URL: http://jemppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0