Coco

Denhär veckan har jag bara lördag ledigt. Hade planerat in en beachdag på Ohtakari/Vattaja men regnmolnen verkar samla sig passligt till lördagen över Österbotten. Typiskt, enda lediga lördag på, typ hela sommaren.

Har börjat mitt hälsosamma liv, denna gång på allvar. Vet egentligen inte vad jag inte får äta, vad jag skall äta, när jag skall äta och hur mycket jag skall äta. Hittills har jag botat sötsuget i två dagar med nektariner, men nu ar mina 10 nektariner slut. tror det är dags för knep nummer två, vad det nu sen innebär.

När jag själv dricker Novelle och äter min femte nektarin sitter Si soffan och häver i sig litervis Mountain Dew, godis och lontoonrae choko.

S: Det måste vara svårt å leva hälsosamt då jag äter godis varje dag!
L: No shit Sherlock...

Dagens låt är en gammal goding:

Kommentarer
Postat av: Linn



Jag är inne på samma spår. Semestern är slut och därmed slut på det ohälsosamma levernet. Käka små portioner ofta, långsamma kolhydrater, mycket protein och glöm inte bort de viktiga fettsyrorna! Blodsockerbalans är A och O för att hålla suget på avstånd.

2009-07-03 @ 13:50:58
URL: http://linnelisabeth.blogspot.com/
Postat av: L8

Tack för tipsen. :) Igår klarade jag tom av att inte äta McDonaldsmat då matvraket konkade hem det. Dessutom hade jag en hälsokväll me morötter och gurka med dip framför en film. :)

2009-07-04 @ 10:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0