Tisdag 30 juni

Älskar jobbet. Men hatar folk som stjäl min tid, folk som börjar sina meningar med; minuuttia vaille, vielä ennättää hyvin!

Blivit van med det händelselösa livet här uppe. Fast det känns som om jag väntar på något hela tiden. Vet inte vad, på nästa helj, på nästa arbetsdag, på kvällen så jag får krypa upp i soffan och se på tv eller läsa bok. Väntar på mornarna som jag spenderar i solen, på eftermiddagarna som jag spenderar på jobbet. Kanske de e det enda denhär sommaren har att erbjuda: ett evigt väntan på något bättre/nytt/spännande/annorlunda. Vet inte varför.

Heljen spenderade jag med släkten från Canada och önskar jorden var en liten bit mindre. Vädret fortsätter vara lysande medan mina motionsvanor lyser med sin frånvaro. Maten smakar desto bättre och grillen går het.

På tal om mat ska jag äta upp min makaronisallad och gå och handla mer föda.

           

dagens låt: The Sounds - Beatbox

Kommentarer
Postat av: beatboxaren Pipsan in the house

Hej pepparkaka! Ni ser ut å ha haft de supertrevligt. å ja supersaknar dig. xox

2009-06-30 @ 22:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0