Midsummer09

Så var midsommaren över. Lysande solsken även om temperaturen inte var njutbar. Men annat än kyliga kvällar kan man inte förvänta sig i detta förbaskade land. Spenderat Heljen på villor, skären, sommarstugor, va man nu vill kalla det. På fredagen var det dags för släktmiddag på villa nr.1. Sedan satt vi hela kvällen på terassen på villa nr.2 med MidsummerChallenge deltagarna och annat löst folk. Planerade delta nästa år, med lag. Jag får simma, Pasi cyklar och brorsan springer. Dream-team, å bäst av allt, namnet: Kronström-Åström. Anyhow, sjöng allt från gyllene tider till Jason Mraz, grillade alldeles för mycket, frös en del och njöt för fullt.
 
          

Lördagen inleddes än en gång med släktkalas på egna villan [nr. 3], åt alldeles för mycket grillmat och fick överdos av majs. Senare avlägsnade vi oss och körde till ån där villa nr. 4 ligger. Än en gång blev det grillmat och suveränt sällskap. Fiskade för första gången i år och fick t.om. fisk, 2 stycken. Fast dom var så små så vet inte ifall dom räknas.

         

Idag har jag stått mitt i kaoset i butiken och tittat på galna REA-shoppare. Sjukt hur aivot jää narikkaan då de e REA i butikerna. Efter jobbet blev det kalas på landet där födelsedagsbarnet grillade åt mig än en gång. Jag sprack.

För att förbränna lite kalorier bestämde vi oss för att cykla ma&pa's cyklar de ynka åtta kilometrarna till villan och sen få skjuts hem till stan. Jag hade tänkt mig en söndagsutfärd medan Pasi tydligen inte hört det ordet förr, han började med att hela tiden cykla ca 1 meter före mig tills jag fick säga till och lära honom hur pariskuntor cyklar, brevid varann. Han uppförde sig väl fram till stora backen före broarna ut till skärgården. Där fick han för sig att cykla med racerfart hela vägen upp. Så jag fick än en gång trampa ensam. Nästa vecka ska jag gå och köpa Rukka-tuulipukun åt oss. Not.

    

Det jag ska göra nästa vecka är, jobba, baka Daimkakor, träffa Canadakusinerna och steka för fullt, för SOL, det har dom lovat hela vecka long. Life is good. och är det mulet, så flyttar jag.


Kommentarer
Postat av: Pia

ååh. villaliv i kokkola, finns inget som slår de!! saknar er så! puss.

2009-06-23 @ 23:28:55
URL: http://piass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0