Morsdag

Hejhaloo. Suger på att uppdatera mitt liv just nu. Heljerna går alldeles för fort. Denna helj har vi packat prylar, besökt Replot, ätit Turkinpippuri tills gommarna värkt och frusit på fotbollsmatch. Vaknade först på eftermiddagen idag och fick ångest. Firade mamma på avstånd eftersom hon tyckte det var onödigt att hälsa på henne för en dag. Veckorna spenderar jag på Övis på AvP. Två ynka veckor kvar och sen aldrig mer. Nevereveragain. Skönt. Men vedmodigt. Att lämna Vasa och studielivet suger stort. Bli vuxen vill jag inte. Imorgon ska Gradun tryckas så ingen mer finslipning, vilket känns ungefär lika bra som den dag jag slipper praktiken. Tre veckor kvar i Vasa. Jobba på JC all summer long vilket jag ser fram emot, blir lika kul som förr. Har som sagt börjat fylla flyttlådor och rullat in tallrik efter tallrik i tidningspapper. Äger seriously hutlöst många fat och koppar. Köp snälla aldrig något porslinaktigt åt oss mer. Aldrig. Känns som om vi har Pentik, Arabia och Kultakeramiikka affär hemma när man tittar i skåpen.

Nu ska jag lägga mig på soffan brevid glassmonstret och heja fram Canada till seger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0